2009年4月14日星期二

感恩真相

Tetapi bukankah setiap kali pilihan raya kecil, permintaan kaum bukan Melayu dipenuhi, malah di Bukit Gantang walaupun peruntukan RM1juta diberikan tetapi kaum Cina tidak juga menyokong BN?
MUHYIDDIN: Ya, kadang-kadang kita berasa terpedaya juga kerana zahirnya nampak macam 'ok', sambutan dengan tepukan gemuruh tetapi mungkin sudah ada tertanam dalam hati iaitu sesuatu tidak mudah hendak berubah, pokoknya masalah isu Perak terutamanya di kalangan masyarakat Cina yang mungkin telah dipengaruhi dengan sentimen simpati kepada Datuk Seri Ir.Mohamad Nizar Jamaluddin, kononnya dia 'dijatuhkan', lepas itu kononnya dasar memberi pegangan tanah selama 99 tahun dilihat dasar yang menguntungkan.
Ini yang mungkin menyebabkan sukar BN mendapat sokongan walaupun kita fikir bila mereka hendak sekolah Cina dibantu, kita bantu, sepatutnya mereka membalas budi. Pada waktu itu, kita pun tidak berharap sokongan kaum Cina akan meningkat 40 peratus dan sebagainya cuma kita berharap ada peningkatan sedikit tetapi apa yang berlaku ia mencatatkan penurunan, macam tidak ada penghargaan terhadap apa yang kita lakukan.
Oleh itu kita kena kaji psikologi apa yang menyebabkan masyarakat Cina tidak bersedia untuk berubah, pada zaman dahulu tidak begitu.

从utusan 摘录的这篇访谈,慕尤丁的确有讲过‘他们应该报恩’,也讲过‘对于所做的一切好像不珍惜’。但是他却只承认说过第二句,否认第一句。因此,谁不认错还逼记者吃死猫已经很明显。

5 条评论:

LAM Honloong 说...

抄了你的"马来文"篇到我的BLOG, 希望你不介意

卓韋 说...

铁证如山,他如何抵赖?

Elize 说...

我提议记者用view cam来录任何的public/press statement.

Alfanso 说...

身为副首相也使此手段,实令人感叹,还是掌管教育部呢。

Alfanso 说...

LAM Honloong ,
欢迎共同研究,以免被人送去再读马来文。

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails